Wednesday 11 September 2013

Seumpama Servis Kereta Secara Berjadual....

 
Sebenarnya berbekam benar-benar seumpama 'periodical service' untuk kereta anda sahaja ibaratnya.  Anda ke bengkel pilihan anda untuk tukar minyak hitam.  Minyak lama dibuang supaya kereta anda terus dapat berjalan dengan lancar dan pada tahap optimum. 
 
Dengan servis berkala ini dijangka hayat lebih lama untuk jangka panjang dan pembakaran lebih sempurna menyumbang kebaikan pada alam sekitar juga.  Kurang kos kerosakan dan tak akan banyak meragam di jalanan dengan izin ALLAH.
 
 

Badan anda juga secara fitrahnya perlu di 'servis'.  Buang darah kotor yang sudah hitam macam minyak hitam kereta anda.  Kesannya begitulah juga.  Sejurus darah yang kotor dibuang maka 'efficiency blood circulation' bertambah baik, berlaku edaran oksigen yg lebih baik sehingga menyebabkan pembakaran yg lebih sempurna dan membuang darah bertoksik hasil perkumuhan yg tidak berlaku dengan baik.
 
 
 Anda mungkin menunggu 'next service' utk VW Golf GTi anda sebab anda sayang kereta anda.  Tapi berapa kali dah badan anda di servis dengan berbekam selama hidup wahai tuan punya Golf GTi....? Secara tradisinya para sahabat Rasulullah SAW 'servis' badan mereka dengan berbekam dalam sela waktu sebulan sekali.
 
Ilham Sebelum Sahur 10 Ramadhan 1434H.
 
Oleh:
Mohd Zakuan Ayob
Founder
Seremban 2

Pertanyaan/Temujanji Terapi Bekam:

016 - 818 3565 (SMS/WhatsApp/WeChat)

Maklumat Lanjut:

https://www.facebook.com/BekamSunnahMedic
Share:

0 comments:

Post a Comment

Followers

Likes Us

Copyright © Bekam Sunnah Medic Seremban 2 | Powered by Blogger Design by PWT | Re edit by mastura aziz